Tycker att alla..

Tycker att alla borde ta sig tid att läsa DETTA inlägget, skrivet av Ingrid. Usch vad hemsk världen är!
UTDRAG UR TEXTEN;
 
På stranden i La Serena finns ett välbesökt ställe där man kan ”rida ponny”. Vem som helst får sitta upp och ge sig iväg helt ensam. Skritt, trav och galopp är tillåtet. Vill man rida två går det också bra. Jag tyckte det kunde vara en rolig idé att rida på stranden men när jag såg hur hästarna stod uppbundna i hettan, hur smala vissa var och hur dystra de såg ut kände jag att jag absolut inte ville stödja detta. Folk galopperade runt på stranden, skrattade, skrek, skumpade i sadeln och drog hästarna i munnen. Det var verkligen hemskt att se hur de blev behandlade som leksaker. Ja ni ser ju, man kan både pilla med båda händerna på mobilen och röka på hästryggen.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0